moppedagen

Idag var de  uhuset för moppedagen som gällde. Så vid nio var vi på uhuset, Där var vi med örsundsbro-skolan, har aldrig träffat människorna men aa. Det var 4 stationer, vi började med att prata med polisen om någonting, sen pratade vi med en handikappad som satt i rullstol och hamnade där pga en cykelolycka. Han körde in i en lastbil och hade inte hjälm, hade han haft hjälm så kanske han inte hade blivit handikappad och legat i koma i 1 år. De var väldigt sorligt att se när han berättade, sen fick vi gå till någon och lära sig om mopeder, hur man ska göra när man köper en osv..hur trååkigt som helst.  Lunch, pastasallad sen  fick vi kolla på 2 filmer och varav ena handlade om 3 ungdomar som hade druckit lite och åkte moppe ( skjutsade 3 på 1 moppe), och 2 dog, mia 15 år och martin 17 år. Hur sorligt som helst och jag höll på att börja gråta. Och en annan film som var hemsk, och hela filmen var snuttar av bilolyckor och hur människorna ser ut sen alldelens blodiga. åh jag kollade knappt. Vi slutade där nere klockan 1 och skönt att sluta tidigt tänkte vi men nej, de var bara tillbaka till skolan för 1 lektion till -.-
Sluta 20 i 3, hem, ut med hunden, göra smoothie till mig med jorgubbar, blåbär och banan och te syster banan och hallon. Nu är klockan 20 i 5 och jag är helt slut, kanske ska jobba lite matte uppgifter om jag orkar. Och ikväll ska jag nog hem till pappa och käka våfflor.



josefina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0